lördag 18 juli 2009

Orka!


Ok, vet att det blir i-landsproblem blablabla men here goes:

Grejen som håller fast nummerplåten bak på min fina Volvo gick sönder. Fine, bara att köpa en ny. Åkte till Biltema. "Nej, finns bara till motorcykel". Så. Åkte till den lokala bildelsförsäljaren. Möts av en trött sommarjobbare(?) som "inte tror att de har något sånt men kanske kan beställa". Ropar på sin chief som är om möjligt ännu tröttare. "Nej, men vi kanske kan beställa", hälsar mannen i behov av ny personal, ny inspiration, ny frisyr, ny affärsidé. Tack och hej sa pigan när prästen klättrade ut genom fönstret.

Gick över gatan till den lite mer flashiga bildelsaffären. Där hade man inga heller men det lät åtminstone inte som att tillvaron skulle utplånas i själva intet om man var tvungen att beställa hem en. Bra, gör så, vi tar den billigaste tack, nej ingen krom tack, ja den där ser bra ut tack. Min efterlängatade skylthållare skulle komma dagen efter eller allra senast dagen efter det.

Kliver in ett par dagar senare, "Nej, fick hem fel, kom tillbaka om en vecka". Muller....

Kliver in en vecka senare, betalar skylthållaren, åker hem, ska bara kolla hur man får i skylten när hållaren väl sitter på plats, inser att skylten är 15 cm längre än hållaren, ORKA, packar ihop skiten igen, åker tillbaka till affären.

Efter många om och men inser vi alla att jag har en gammal sorts skylt på min bil som nu ersatts av en EU-skylt vilket gör att det inte finns någon marknad för hållare i min längd längre. Så praktiskt ordnat EU! Nu har jag en skylthållare för EU-skylt hemma. Väntar bara på den nya skylten jag var tvungen att beställa från Vägverket, eller Transportmyndigheten som man lagt pengar på att byta namn till. Troligtvis finansierat av alla som tvingats beställa nya skyltar...

3 kommentarer:

  1. vilken rolig blogg du har...du skriver hysteriskt roligt johan...keep up the good work =) annacarin

    SvaraRadera
  2. Oj, vad hände där? testar igen:-)
    Kul läsning, dock saknar verkligen bilder så att bloggen bli mer personlig...

    SvaraRadera