torsdag 16 juli 2009

At the boring stores

Tror alla män känner som jag; det finns ett antal affärer som man bara inte kan med. Stoppa mig om jag har fel men here goes, utan inbördes rangordning: H&M, Lindex, Vero Moda, Hemtex och Gina Tricot. Dessa är affärerna man kan bli inlurad i, jag utelämnar i historien de riktiga skräckexemplen, vilka vi lärt oss undvika (Kicks, Ragazza, Ullared). Idag skulle min fru leta kläder till Elina och Andreas bröllop. Kosan styrdes mot Gina Tricot! Varningssignalerna ljöd naturligtvis och tack vare barn i barnvagn visste jag min ursäkt för att "behöva gå ett varv". Men vad händer när jag kliver in på fiendemark? Propaganda, too sweet to resist! Man har valt att ta bort den sedvanliga musaken i bakgrunden och ersatt den med nån slags soul/jazzfusion, lite som att Brand New Heavies möter Mike Stern. Me like! Nu längtar jag lite till nästa gång vi ska shoppa! Snyggt Gina, så fångas en man!

Mötte en gammal klasskompis från gymnasiet också, gammal och gammal förresten, bör väl inte vara mycket skillnad från min egen låga ålder. Inget scoop, bara kul att berätta!

Hörde ni förresten, det där var ljudet av min jobbmobil som inte ringde för 11:e dagen i rad! I love semester...

1 kommentar:

  1. vill bara säga att jag inte heller är ett särskilt stort fan av Ullared. Får helt seriöst hjärtklappning när jag kommer innanför dörrarna...

    SvaraRadera