lördag 8 augusti 2009

Och lördagsgodis är ju också ett slags mat

Härlig dag! Vaknade av Elton vid sju, fick ligga och vakna ytterligare en timme innan kaffetarmen sa ifrån. Efter långfrukost byggde vi om min jobbarbil till familjebil då Volvon är utlånad i helgen. En fullpackad Clio senare var vi på väg mot Skärsjön. Underbart väder, skapligt varmt vatten, matsäck och en bra bok gjorde att tillochmed jag kunde stå ut på stranden till middagstiden.

Grill med vänner planerades till kvällen och efter diverse köttupptining åkte jag till Netto för att handla det sista. När man handlar på Netto finns det ett par hinder att se upp med:

-För det första ska man försöka hitta en varukorg som inte är full av papper, plastpåsar och klet.
-För det andra ska man försöka hitta grönsaker och frukt som inte är ruttna.
-För det tredje ska man genom veckans nya hinderbana av kampanjvaror, som kan vara allt från trumpeter till bärbara datorer eller nån toaletthylla.
-För det fjärde ska man hitta en kassa som inte har 30-minuterskö framför sig.

När alla dessa hinder är klara kan man vara nöjd med sina inköp som inte bara blev billigare än på andra affärer, de blev också av sämre kvalité och det hela tog fyra gånger så lång tid!

Agnes åt inget till middag idag så vi hoppades på grillningen. Den hoppade hon också över och satsade istället på det för kvällen inhandlade lördagsgodiset.

Kvällen avslutades för min del med en underbar konsert på TV med Tommy Emmanuel. Vet du inte vem det är så får du kolla här. Alla i publiken hade mustasch, hälften hade truckerkeps och den andra halvan hade flanellskjorta. Ingen direkt brudmagnet med andra ord. Men jösses så han kan spela!

3 kommentarer:

  1. Ja han var verkligen sjukt duktig!!

    SvaraRadera
  2. Prisa Gud för Netto

    SvaraRadera
  3. Men visst är det lite det som gör det så spännande att gå på Netto? Syftar då främst på punkt tre. Jag menar, om inte Netto tagit hem de där tårtringarna jag har här hemma så hade det inte blivit någon megaminty till dig! ;)
    btw, jag vill också grilla någon kväll!!! vill oxå låna din fru en eftermiddag/kväll - girls night out!

    SvaraRadera